Lunginflammation

Hela resan slutade ganska märkligt & tråkigt. Sista heldagen som vi hade i Turkiet (i lördags) så var vi ute & gick på stan på förmiddagen. Men jag hade en sån jävla astma att jag bara ville hem, men jag kunde knappt gå själv. Det kändes hela tiden som om att jag skulle svimma eftersom jag inte fick i mig tillräckligt med syre.
Så pappa fick släpa tillbaka mig till hotellet, där vi uppsökte hotellets läkare. Denna doktor lyssnade på mina lungor i några sekunder sen skickade han mig via någon slags hotell-ambulans till sjukhuset. Där blev jag försatt i en jävla rullstol & in på akuten & fram med masker att andas i & blodtryck hit & dit. Sen skulle vi iväg till röntgen för att kolla närmare på lungorna, & resultatet blev kraftig lunginflammation. Läkaren sa att jag skulle övernatta på sjukhuset, men det vägrade jag. Skulle ju för sjutton hem till Sverige dagen därpå.
Det enda de sa hela tiden var "Sverige kommer att stanna på sin plats, du kan åka hem ngn annan dag" och "du kan inte åka hem imorn för det finns risk för att dina lungor kollapsar i trycket som skapas i ett flygplan".
Usch, hela den där sjukhusvistelsen gjorde mig jävligt nervös, rädd & illamående.
Allt slutade bra iallafall. Jag fick en jävla massa dropp + sprutor så jag piggna på mig rätt fort & fick åka hem till älskade Sverige igen.
Men varför i helvete får alltid jag ligga på sjukhus i utlandet för? Världen är bra orättvis.


Kommentarer
Postat av: belliz

haha:P synden straffar sig själv becca! haha tro mig! JAG VET! hahaha

2009-11-03 @ 11:38:18
URL: http://izabellandersson.blogg.se/
Postat av: Martina

neeej, lilla pullan "( usch va tråååkigt :(<3

2009-11-04 @ 15:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0