Petter Northug

Detta är min nya idol. Petter Northug heter han & är så kukigt jävla bra på längdskidåkning. Jag har ju spenderat min dag på soffan & tittat på bl.a. herrstafetten i ländskidåkning. Northug var sist ut i det norska laget & fyfyfy vad bra han var. Den där pyttelilla spurten på slutet var helt sjuk. Dessutom tror jag att han aldrig någonsin förlorat på en spurt.
Han är bara 23 år, men ändå så jävla bra längdskidåkare. Det är faktiskt väldigt fascinerande & coolt. Det är inte lätt att vara så bra inom den sporten när man är så ung. Det tar ju liksom några år att träna upp en sån kondition som längdskidåkning kräver

Petter Northug är en riktig stjärna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0