Holland - Sverige

Igår var jag i mitt föräldrarhem & kollade på Holland-Sverige. Shit, vad jag hade längtat till den matchen. Jag trodde den skulle bli magisk. Att det äntligen var dags att få se det nya unga svenska landslaget kämpa för kung & fosterland. Jag hade förväntat mig blod, svett & tårar. En riktig kamp liksom.
Vad får vi se istället? Ett helt & hållet uppgivet Sverige. Ingen vilja för fem öre. Dom var alldeles för nervösa, ingen ville ha boll. Och försvarsspelet vill jag egentligen inte ens gå in på, det räcker med att säga att det var ta mig fan det sämsta jag sett på mycket länge.
Man har ju alltid vetat att Mellberg är extremt viktig för Sverige, men man trodde ju inte att allt skulle bli pannkaka bara för att han inte var med. Han är verkligen den som styr hela det svenska försvaret. Ingen är så jävla bra som honom. Så vi saknade honom väldigt mycket igår, finns inte en chans att Holland hade fått in 4 bollar om Mellberg hade varit med på planen.

Aja, saksamma. Det hela var iallafall en väldigt stor besvikelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0